(0)
ExpEdícia
ExpEdícia - Skúmame s RATU, pracovná učebnica E
Dostupnosť:
Momentálne nedostupný tovar
ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj
SKÚMAME S RATU, pracovná učebnica E pre prvý cyklus vzdelávacej oblasti Človek a príroda.
Pracovná učebnica E je súčasťou série D, E, F pracovných učebníc overená pre 2. ročník ZŠ.
Nadväzuje na sériu pracovných učebníc SKÚMAME S PIPI A, B a C pre prvý cyklus vzdelávacej oblasti Človek a príroda, overenú pre 1. ročník ZŠ.
- Typ: Učebnice a pracovné zošity
- Akcia: Tento tovar je v akcii 20 + 1 zdarma
- Jazyk: Slovenský
- ISBN: 978-80-8276-053-1
- Číslo produktu: 6746
- Cena bez DPH: 2,76 €
- Cena s DPH(5%): 2,90 €
ExpEdícia skús, skúmaj, spoznaj
SKÚMAME S RATU, pracovná učebnica E pre prvý cyklus vzdelávacej oblasti Človek a príroda.
Pracovná učebnica E je súčasťou série D, E, F pracovných učebníc overená pre 2. ročník ZŠ.
Nadväzuje na sériu pracovných učebníc SKÚMAME S PIPI A, B a C pre prvý cyklus vzdelávacej oblasti Človek a príroda, overenú pre 1. ročník ZŠ.
- Autorka: doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD.
- Počet strán: 40
- Rok vydania: 2025
Základným princípom je viesť druhákov a druháčky k vlastným objavom a podporovať ich prirodzenú zvedavosť. Pracovné učebnice pomáhajú žiakom premýšľať o tom, čo už vedia, vnímať svoje prostredie, skúmať ho a získané informácie spracúvať do vlastných vysvetlení. Každá téma začína zisťovaním pôvodných predstáv žiakov. Po výskume sa k týmto predstavám vracajú a porovnávajú ich s novými zisteniami – podobne ako to robia vedci.
OBSAH
- Ako skúmať vzduch, keď ho nevidíme?
- Ako vieme skúmať hviezdy, keď sú tak ďaleko?
Materiály sú spracované v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre základné vzdelávanie (2023).
K pracovnej učebnici patrí súbor 2 metodických listov v elektronickom formáte. Prístup k nim bude sprístupnený e-mailom do 14 dní od odoslania zásielky.
V pracovnej učebnici E je pripravených množstvo gradovaných úloh a výziev, pri ktorých si žiaci otestujú svoje pozorné oči, šikovné ruky a premýšľavú hlavičku. Overia si ako dokážu pracovať individuálne, aj si vzájomne pomôcť v skupine. Výzvy, ktoré budú druháci riešiť, často začínajú zvedavou otázkou a pri hľadaní odpovede na ňu využijú aj svoje doterajšie skúsenosti a zistenia z prvého ročníka.
Druháci preskúmajú spolu dve zaujímavé témy – tajomstvá (ne)viditeľného vzduchu a záhady súhvezdí, , ktoré občas na oblohe vidíme a občas nie. V úvode tohtoročných výskumných úloh žiakov privítajú noví kamaráti – potkany RATU a NORVI. Vďaka nim žiaci zistia, že potkany nie sú len nebezpečné, ale aj múdre a odvážne tvory, ktoré dokážu spolupracovať. Majú dobrodružnú povahu, často vychádzajú von, hľadajú, lašujú a skúmajú prostredie okolo seba. Ich schopnosť spoznávať svet je neuveriteľná!
Každú novú tému začíname zisťovaním toho, čo už žiak vie, zisťujeme ich aktuálne predstavy. Na konci skúmania témy sa deti k svojim pôvodným predstavám vracajú a prehodnocujú ich (podobne, ako to robia výskumníci). Takýto postup nám pomáha v zdôraznení toho, čo nové zistili. Deti vedieme k snahe formulovať vlastné myšlienky na základe toho, čo zistili skúmaním. Závery vždy vznikajú v skupinovej interakcii, ktorú riadi vyučujúci a zabezpečuje súlad vyslovených záverov s pozorovanou realitou tak, aby mali deti zaznamenané v pracovných listoch korektné informácie, na ktorých stavajú svoje poznanie.
Aktivity z učebnice sú overené v praxi a ponúkajú len tie výskumné a bádateľské výzvy, ktoré dokážu žiaci v 1. cykle zvládnuť s primeranou námahou - nie „zadarmo“ a zároveň s pocitom radosti z objavovania.
Pridajte svoje hodnotenie